معرفی دوره کارآموزی دانشکده مهندسی نساجی

 | تاریخ ارسال: 1403/2/22 | 
کارآموزی دوره‌ای است که طی آن دانشجویان دو واحد درسی را در مراکز صنعتی، خدماتی یا پژوهشی به‌منظور استفاده از آموخته‌های علمی و فنی و نیز بالا بردن توان علمی و اجرایی در رشته و گرایش خود می گذرانند و با تأثیر متقابل تئوری و عمل / علم و فن با نحوه‌ی رفع نیازهای اساسی و ضروری جامعه آشنا می شوند.
هدف از دوره‌ی کارآموزی، آشنایی دانشجویان با کارهای علمی و مسائل اجرایی صنعت است، به گونه‌ای که به ایشان فرصت داده شود آموخته‌های خود را با عمل تطبیق و کمبودها و نواقص احتمالی را درک و در رفع آن‌ها بکوشند. کارآموزی به‌عنوان یک درس اجباری دو واحدی دوره‌ی کارشناسی از اهمیت به سزایی برخوردار است. یکی از دغدغه‌های اصلی دانشکده مهندسی نساجی در دوره کارآموزری، معرفی و هدایت دانشجویان به محیط مناسب صنعتی برای انجام دوره‌ی کارآموزی با توجه به گرایش ایشان است.
هر دانشجو، کارآموزی خود را زیر نظر یک عضو هیأت علمی با معرفی مسئول کارآموزی گروه آموزشی با عنوان استاد کارآموزی می­گذراند که مسئول راهنمایی کارآموز، بررسی و ارزیابی گزارش کارآموزی و ثبت بیشینه ۱۵ نمره از ۲۰ نمره درس کارآموزی است.

مزایای دوره کارآموزی:
دانشجویان می‌توانند از فرصتی که در دوره‌ی کارآموزی برای آن‌ها ایجاد می‌شود، برای آشنایی بیشتر با حیطه‌ کاری و تحصیلی خود استفاده و از این طریق سابقه و تجربه‌ی کاری خود را بیشتر کنند تا بتوانند در آینده برای فرصت‌های شغلی مناسب‌تری اقدام کنند. مزیت دیگر دوره‌ی کارآموزی این است که فرد متوجه می‌شود به آن زمینه‌ی شغلی علاقه دارد یا خیر. با فهمیدن این موضوع کارآموز سراغ شغلی می‌رود که به آن علاقه دارد و از انجام آن لذت می‌برد. از طرف دیگر بخشی از نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز شرکت‌ها نیز می‌تواند از طریق برگزاری دوره‌‌ی کارآموزی تأمین شود.
 - آشنایی با شرایط واقعی کار و روبرو شدن با مشکلات و چالش‌های محیط کار
- بهبود رزومه و سابقه‌ی کاری برای فرصت‌های شغلی بهتر در آینده
- کسب مهارت‌های اولیه‌ی لازم در حیطه‌ شغلی
- افزایش اعتماد به نفس به واسطه مسئولیت گرفتن و تلاش برای عملکرد بهتر
- آگاهی از علاقه‌مندی‌ها
- آشنایی با مفاهیم حقوقی و قراردادها و ...

اهداف دوره کارآموزی:
مسئولین کارآموزی دانشکده:
سرپرست کارآموزی دانشکده مهندسی نساجی: خانم دکتر نازنین اعزاز شهابی
مسئول کارآموزی گروه‌های پوشاک و فناوری: خانم دکتر نازنین اعزاز شهابی
مسئول کارآموزی گروه‌های شیمی نساجی و علوم الیاف: خانم مهندس طاهره معینی