موفقیت دانشجوی رشته مهندسی نساجی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسابقه بین‌المللی ابتکار بازیافت پاک

 | تاریخ ارسال: 1402/9/25 | 
ابتکار بازیافت پاک (Clean Recycling Initiative)، نام طرحی برای افراد شاغل در صنعت نساجی در سراسر جهان است که می‌توانند جهت دستیابی به روش‌های پایدار و پاک برای بازیابی و بازیافت کالاهای مصرف شده‌ی نساجی مشارکت کنند. هدف ابتکار بازیافت پاک، جستجوی شیوه‌های بهینه برای استفاده دوباره از زباله و پسماند صنایع نساجی از جمله ضایعات پوشاک و مواد شیمیایی مورد استفاده در فرایندهای تولید است. از دیگر اهداف این طرح، بهره‌گیری از ایده‌های نوآورانه جهت یافتن راه‌های پاکیزه‌تری برای تصفیه پساب، کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی است. 
در دومین سال برگزاری این رقابت بین المللی، بیش از ۷۶۰ دانشجو از ۳۰۰ مرکز آموزشی عالی در ۶ قاره جهان حضور یافتند و ۶ گروه ۱ الی ۴ نفره، توسط داوران این مسابقه به عنوان فینالیست برگزیده و برنده نهایی نیز با نظرسنجی عمومی تعیین گردید. در این میان، سیده سارا اسماعیلی دانشجوی رشته مهندسی نساجی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به کسب عنوان برنده در بخش بهترین ایده از نگاه عموم درمسابقه بین المللی بازیافت پاک شد. 
سایر فینالیست‌های این بخش از دانشگاه براک (کانادا)، دانشگاه فناوری سوینبرن (استرالیا)، دانشگاه لوند (سوئد)، دانشگاه کیپ کوست (غنا) و کالج پزشکی هت (کانادا) بودند. 

لینک سایت مسابقه ابتکار بازیافت پاک