کارگاه فناوری تولید پوشاک

 | تاریخ ارسال: 1398/9/2 | 
 
این کارگاه دارای ماشین ‌آلات اصلی فرآیند دوخت پوشاک است که مهم ‌ترین بخش خطوط تولید در یک واحد تولید پوشاک را تشکیل می‌ دهند. ماشین ‌آلات این کارگاه مجموعه‌ ای کامل از  ماشین‌ آلات دوخت صنعتی با کیفیت است. در این کارگاه دانشجویان با ساختمان، مکانیزم ‌ها و عملکرد این ماشین‌ها آشنا می‌ شوند.علاوه بر فعالیت ‌های آموزشی، این کارگاه محل انجام پروژه‌ های پایانی دانشجویان گرایش‌ های مختلف مهندسی نساجی، بالاخص پوشاک نیز می‌ باشد.
 
سرپرست کارگاه: خانم دکتر فاطمه موسی ­زادگان
تکنسین کارگاه :آقای مهندس سبحان نظری
شماره تماس کارگاه ۰۲۱-۶۴۵۴۲۶۱۰
موقعیت آزمایشگاه: دانشکده مهندسی نساجی، طبقه سوم، شماره ۳۱۲

 
شرکت سازنده مدل نام دستگاه
Durkopp Adler ۲۷۱ ماشین راسته­ دوز لاک استیچ با تغذیه Drop Feed

شرح دستگاه: این دستگاه یک ماشین راسته ­دوز با بخیه لاک ­استیچ است. مکانیزم تغذیه پارچه در آن به صورت Drop Feed است. این دستگاه مجهز به صفحه نمایش برای تنظیم پارامترهای دوخت می­ باشد.
شرکت سازنده مدل نام دستگاه
Durkopp Adler ۲۷۵ ماشین راسته دوز لاک استیچ با تغذیه Variable Top Feed
شرح دستگاه: این دستگاه یک ماشین راسته ­دوز با بخیه لاک ­استیچ است. مکانیزم تغذیه پارچه در آن به صورت Variable Top Feed است که امکان خورد دادن لایه رویی بر روی لایه پایینی را فراهم می ­کند. این دستگاه مجهز به صفحه نمایش برای تنظیم پارامترهای دوخت می ­باشد.
شرکت سازنده مدل نام دستگاه
Durkopp Adler ۲۷۲ ماشین راسته دوز لاک استیچ با تغذیه Needle Feed
شرح دستگاه: این دستگاه یک ماشین راسته ­دوز با بخیه لاک ­استیچ است. مکانیزم تغذیه پارچه در آن به صورت Needle Feed است که در تغذیه یکنواخت لایه ­ها موثر است.
شرکت سازنده مدل نام دستگاه
Durkopp Adler ۲۱۹ ماشین راسته دوز لاک استیچ با تغذیه Variable Top Feed
شرح دستگاه: این دستگاه یک ماشین راسته ­دوز ضخیم ­دوز با بخیه لاک ­استیچ است. مکانیزم تغذیه پارچه در آن به صورت Variable Top Feed است که امکان خورد دادن لایه رویی بر روی لایه پایینی را فراهم می ­کند. این دستگاه مجهز به تیغه برش لبه پارچه برای آرایش یکنواخت لبه کناری پارچه است که در صورت نیاز توسط اپراتور فعال می­ شود.
شرکت سازنده مدل نام دستگاه
Durkopp Adler ۳۸۱ ماشین راسته دوز دو سوزنه لاک استیچ با تغذیه Needle Feed
شرح دستگاه: این دستگاه یک ماشین راسته ­دوز دوسوزنه با بخیه لاک ­استیچ است. مکانیزم تغذیه پارچه در آن به صورت Needle Feed است که در تغذیه یکنواخت لایه ­ها موثر است. در این ماشین دو ردیف دوخت موازی با فاصله یکسان بر روی پارچه تشکیل می ­شود.
شرکت سازنده مدل نام دستگاه
Durkopp Adler ۵۱۰ ماشین الیک با تغذیه Clamp Feed
شرح دستگاه: ماشین الیک برای ایجاد طرح­ ها و لوگوهای کوچک با محدودیت در اندازه طرح و همچنین بست­زنی استفاده می ­شود. نوع بخیه این ماشین لاک­استیچ است. امکان تعریف طرح های مختلف در این ماشین وجود دارد.
شرکت سازنده مدل نام دستگاه
SINGER ۳۷۵B۱۱ ماشین دکمه دوز با تغذیه Clamp Feed
شرح دستگاه: این ماشین دکمه دوز امکان دوخت دکمه های دو سوراخه و چهارسوراخه را فراهم می کند. نوع بخیه آن به صورت دوخت زنجیره ای تک نخ است.
شرکت سازنده مدل نام دستگاه
Pigasus M۷۵۲-۱۳H ماشین سردوز چهار نخ با تغذیه  Variable Bottom Feed
شرح دستگاه: این دستگاه یک ماشین سردوز چهار نخ با تغذیه  Variable Bottom Feed می باشد که مجهز به دو سوزن و دوقلاب است. از این ماشین برای سردوزی لبه پارچه به منظور جلوگیری از ریش شدن پارچه و اتصال قطعات به یکدیگر استفاده می شود.
شرکت سازنده مدل نام دستگاه
Pigasus M۷۵۲-۵۵A ماشین سردوز چهار نخ با امکان تغذیه نوار و سیستم تغذیه  Variable Bottom Feed
شرح دستگاه: این دستگاه یک ماشین سردوز چهار نخ با تغذیه  Variable Bottom Feed می باشد که مجهز به دو سوزن و دوقلاب است. از این ماشین برای سردوزی لبه پارچه به منظور جلوگیری از ریش شدن پارچه و انصال قطعات به یکدیگر استفاده می شود. همچنین این ماشین امکان تغذیه همزمان نوار بر روی لبه پارچه را نیز فراهم نموده است.
شرکت سازنده مدل نام دستگاه
JUKI MF-۷۷۲۳ ماشین میاندوز
شرح دستگاه: این دستگاه یک ماشین میاندوز با نوع بخیه زنجیره ای پوشش دهنده است که ۳ سوزن و ۲ قلاب دارد. با توجه به شرایط موردنیاز می توان تعداد عوامل تشکیل دهنده دوخت را کاهش داد.
شرکت سازنده مدل نام دستگاه
JACK JK-۸۹۹۱HD ماشین راسته دوز لاک استیچ با تغذیه Drop Feed
 
شرح دستگاه: این دستگاه یک ماشین راسته دوز با بخیه لاک استیچ است.
شرکت سازنده مدل نام دستگاه
Veit ۴۴۳۴ میز اتو مجهز به دیگ بخار و سیستم مکش و دمش
شرح دستگاه: از این دستگاه برای بازکردن درزهای دوخته شده و اتوکاری قطعات پوشاک استفاده می­ شود.